HTML

Danmark

Egy magyar kalandozásai Dániában.

Friss topikok

  • LlamaDalai: Gratulálok, hogy eljutottál a gyárba! Nekem is jól esne egy ilyen nap! Nem vagyok irigy :D. (2009.06.30. 17:25) LEGO - egy gyermekkori álom valóra válik
  • Cosinus: Az nem olyan meglepő, hogy a „szlovákokkal sem érez különösebb közösséget”. A csehek általában nem... (2009.06.08. 17:48) Portré: Petra
  • Udenlandsk: Igen, így van. Ahogy Közép-Európát kivéve szinte mindenütt, úgy Dániában is nagyon sok nyelvjárás ... (2009.02.02. 21:14) Dánul tanulok
  • Udenlandsk: Nos, a konzervatív szemléletemet egyelőre nem tudják kikezdeni masszív ostromló hullámok. Inkább é... (2009.01.22. 17:19) Homokozó közepén ülök (??)
  • erikkiz: megnéztem a képeket. Azért a bio-boxeralsó nagyon adja :) (2009.01.18. 15:47) Biofarm a szomszédban

Linkblog

2009.02.05. 23:10 Udenlandsk

Tanulás és játék

Címkék: szórakozás krogerup dán nyelv

Megtartottuk az újabb dán órákat. Először szerda este Anne-el, majd ma délután a másik tanárral. Még csak a második héten tartunk a tanulással, így nem nagy a szókincsünk. A legjobban Petra halad, ő már előtanulmányokat is komolyan folytatott, és itt is ő gyakorol a legtöbbet. Az elmúlt napokban én is elég sokat tanultam – szinte minden nap ezzel kezdtem –, de elég ambivalens érzéseim vannak eleddig. Írás, olvasás, szótanulás rendben; de amikor szóban gyakorlunk, az módfelett nehéz továbbra is. Az ember nagy üggyel-bajjal még csak-csak rekonstruálja a kiejtést, de amikor valaki mástól hallja, szinte reményvesztetté válik. Kihüvelyezhetetlen hanghullám az egész. Rengeteg gyakorlásra van még szükség, hogy kiismerjük magunkat.

Hogy az olvasó is ízelítőt kapjon, ajánlom az alább oldalt, amit kormánypénzből hoztak létre Dániában letelepedni szándékozók számra. Ezen belül van egy nagyon jó kis nyelvtanító rész; az első lecke három hanganyagát érdemes meghallgatni (a hangszórókra kattintva). A hang a mellette lévő szöveget olvassa fel, így mód adódik az összevetésére – kíváncsi vagyok a véleményekre ;)

A nyelvóra keretében nekünk is kell ezt-azt demonstrálnunk; én a viking korról mutattam be egy prezentációt (a többiek nem nagyon foglalkoztak a feladattal). Majd talán írok a témáról külön beszámolót. A tanárnő adott egy, a viking mitológia világában játszódó rajzfilmet, kíváncsi vagyok rá. A címe Valhalla, itt látható belőle egy kis részlet hangulatcsinálónak angol felirattal:



Nyelvleckék után vacsoráztunk. Vicces epizód volt, amikor a feltálalt húsról kérdeztük a szakácsot, angolul válaszolt: „duck” (kacsa), amit a kínai Cisz „dog”-nak (kutya) értett, és ennek hallatán módfelett örvendezni kezdett. Ennyit a modern kínai konyháról ;)

Este asztaliteniszeztünk. Már hosszú évek óta nem játszottam, kíváncsi voltam, hogy megy. Nos, sokkal jobban, mint vártam – persze ehhez az ellenfelek gyengécske teljesítménye is kellett azért. István játszott még igazán jól, meglepetésre Cisz volt a legrosszabb. Lám, Kína ma csupa érdekességgel szolgál.

Holnap négynapos hosszú hétvége kezdődik, a dánok majdnem mind hazamennek, csak mi külföldiek fogunk az üres házban ténferegni. Jó lett volna valami értelmes programot megszervezni, de elég nehezen megy a kooperáció. Elmegyek majd megint Koppenhágába, és ha minden igaz, Detkóval is találkozom, szombaton érkezik. Jó lesz végre egy régi ismerőst látni.

komment

süti beállítások módosítása