HTML

Danmark

Egy magyar kalandozásai Dániában.

Friss topikok

  • LlamaDalai: Gratulálok, hogy eljutottál a gyárba! Nekem is jól esne egy ilyen nap! Nem vagyok irigy :D. (2009.06.30. 17:25) LEGO - egy gyermekkori álom valóra válik
  • Cosinus: Az nem olyan meglepő, hogy a „szlovákokkal sem érez különösebb közösséget”. A csehek általában nem... (2009.06.08. 17:48) Portré: Petra
  • Udenlandsk: Igen, így van. Ahogy Közép-Európát kivéve szinte mindenütt, úgy Dániában is nagyon sok nyelvjárás ... (2009.02.02. 21:14) Dánul tanulok
  • Udenlandsk: Nos, a konzervatív szemléletemet egyelőre nem tudják kikezdeni masszív ostromló hullámok. Inkább é... (2009.01.22. 17:19) Homokozó közepén ülök (??)
  • erikkiz: megnéztem a képeket. Azért a bio-boxeralsó nagyon adja :) (2009.01.18. 15:47) Biofarm a szomszédban

Linkblog

2009.10.01. 16:59 Udenlandsk

Költözöm és furcsa szomszédra teszek szert

Címkék: askov

Már említettem, milyen tarthatatlanok voltak az állapotok, amelyek a Fehér Házban eredendően nekem rendelt szerzetescellában fogadtak. Amikor kitárult előttem az ajtó, rögtön tudtam, hogy ez még ideiglenes megoldásnak is csak ideiglenesen fogadható el. Mivel – ahogyan írtam – az épület elég nagy, a lakók ellenben kevesen vannak, nem akadt nehezemre üres szobákat (mi több, folyosókat, épületeket) találnom. Amikor kérvényeztem áthelyezésemet, semmi nehézséget nem támasztottak, csak némi kis pluszköltséget helyeztek kilátásba. Tulajdonképpen természetesnek tűnik a dolog, csak az a furcsa, hogy Ágnest, aki ugyancsak a Fehér Ház egy kis lyukában tanyázott (ráadásul világítása sem volt, ablaka pedig be volt törve), kérvényére egy másik ugyanolyan szobába helyezték ugyanazon az emeleten.

Az új helyem a központi Sárga Házban van (ehhez a névhez odahaza más asszociációk tapadnak, de sebaj). A szoba nem csupán nagyobb és melegebb, hanem van saját mosdókagyló, a folyosón egyszemélyes zuhanyzók és vécék (szemben a Fehér Ház tömegtusával), ráadásul a szobák is üresek, szinte egymagam lakom az egész szárnyban. Voilá: ilyen voltilyen lett.

De azért mégsem egyedül: közvetlenül a szomszédomban lakik ugyanis Lars. Már ideérkezésünk után feltűnt ez a középkorú, magányosan és céltalanul kószáló férfi, sehogyan sem értettem, vajon mit keres itt. Kiderült, hogy van egy másik kóbor lélek is, egy igen korpulens 50 körüli nő, aki olykor távolról szemléli különféle elfoglaltságainkat. Később tudtam meg, hogy ők ketten krízisbe jutott korábbi hallgatók: munkanélkülivé váltak, és ide vonultak vissza némi pihenésre, kúrára, átgondolni az életüket. Ez állítólag bevett gyakorlat, bár számomra nem tűnik jó megoldásnak, hogy egy amúgy is maga alatt lévő ember vidám fiatalok társaságát látva kénytelen némileg kizárva, tulajdonképpen egyedül végigunatkozni a napjait.

Éppen emiatt invitáltuk tegnap este kis társaságunkba, kapcsolódna ugyan már be ő is a beszélgetésbe. A nagydarab, kissé félénk, egyszerű külsejű férfiról nem tudom, miért, de azt feltételeztem, hogy vízvezeték-szerelő. Kiderült, hogy lényegesen ritkább szakmában utazott: turistákat szállított hajón Koppenhága egyik csatornáján, és mutogatta nekik a várost. Kimondottan jól tájékozott, széleskörűen művelt figura, remekül beszél angolul. Remek kis történelmi társalgást folytattunk le. Lám, olykor az ember ott és olyan formán talál érdekes társaságra, ahol egyáltalán nem is sejti.

komment

süti beállítások módosítása