HTML

Danmark

Egy magyar kalandozásai Dániában.

Friss topikok

  • LlamaDalai: Gratulálok, hogy eljutottál a gyárba! Nekem is jól esne egy ilyen nap! Nem vagyok irigy :D. (2009.06.30. 17:25) LEGO - egy gyermekkori álom valóra válik
  • Cosinus: Az nem olyan meglepő, hogy a „szlovákokkal sem érez különösebb közösséget”. A csehek általában nem... (2009.06.08. 17:48) Portré: Petra
  • Udenlandsk: Igen, így van. Ahogy Közép-Európát kivéve szinte mindenütt, úgy Dániában is nagyon sok nyelvjárás ... (2009.02.02. 21:14) Dánul tanulok
  • Udenlandsk: Nos, a konzervatív szemléletemet egyelőre nem tudják kikezdeni masszív ostromló hullámok. Inkább é... (2009.01.22. 17:19) Homokozó közepén ülök (??)
  • erikkiz: megnéztem a képeket. Azért a bio-boxeralsó nagyon adja :) (2009.01.18. 15:47) Biofarm a szomszédban

Linkblog

2009.01.21. 13:46 Udenlandsk

Obamamánia Krogerupban

Címkék: oktatás krogerup

Kedden este Barack Hussein Obama beiktatását néztük a televízióban Sigurdurral és Abdelhadival (a dánok fent dánul, mi az alagsori bárban angolul a CNN-en). Gondolom, a nyájas olvasó is követte vagy legalábbis olvasott róla beszámolót. Nem volt egy nagy szám maga a rendezvény - leginkább egy királyi koronázásra emlékeztetett engem király nélkül. Mennyivel látványosabb volt XVI. Benedek beiktatása például. Arról nem is szólva, hogy én McCain-nel szimpatizáltam - Sigurdur elképedve jegyezte meg, hogy én vagyok az első McCain-támogató, akivel találkozott :)

Érdekesebb, hogy milyen reakciókat váltott ki ez a történelmi esemény szűkebb közösségünkben. Röviden szólva: eufórikusat. A palesztinok örvendezése mondjuk érthető, de rajtuk kívül is szinte mindenki örült. Nohiszen. A kissé gyermeteg és merészen optimista trónfoglaló beszéd alapján azt hiszem, ér majd itt kellemetlen meglepetés néhány embert. Persze bár ne nekem lenne igazam.

Az ünneplés estébe nyúlóan folytatódott - bár nem itt Krogerupban, hanem Koppenhágában, ahol az Obama-drukkerek nagy murit csaptak. De hogy itt sem múlt el nyomtalanul a "változás", azt reggel a folyosón terjengő enyhe hányásszagból és az épületben itt-ott heverő sörösüvegekből következtettem ki. Hiába, a dánok megragadnak minden alkalmat, hogy kirúghassanak a hámból.

komment

süti beállítások módosítása