HTML

Danmark

Egy magyar kalandozásai Dániában.

Friss topikok

  • LlamaDalai: Gratulálok, hogy eljutottál a gyárba! Nekem is jól esne egy ilyen nap! Nem vagyok irigy :D. (2009.06.30. 17:25) LEGO - egy gyermekkori álom valóra válik
  • Cosinus: Az nem olyan meglepő, hogy a „szlovákokkal sem érez különösebb közösséget”. A csehek általában nem... (2009.06.08. 17:48) Portré: Petra
  • Udenlandsk: Igen, így van. Ahogy Közép-Európát kivéve szinte mindenütt, úgy Dániában is nagyon sok nyelvjárás ... (2009.02.02. 21:14) Dánul tanulok
  • Udenlandsk: Nos, a konzervatív szemléletemet egyelőre nem tudják kikezdeni masszív ostromló hullámok. Inkább é... (2009.01.22. 17:19) Homokozó közepén ülök (??)
  • erikkiz: megnéztem a képeket. Azért a bio-boxeralsó nagyon adja :) (2009.01.18. 15:47) Biofarm a szomszédban

Linkblog

2009.01.16. 13:49 Udenlandsk

Első kerékpárutam

Címkék: utazás

Csütörtökön remek, ritka napsütéses napunk volt. Lévén hogy ebéd után szokatlan módon hosszú szabadidő kínálkozott, megragadtam az alkalmat, hogy végre kerékpározzak egyet. Mivel az iskolai biciklik kulcsát még nem tudták előkeríteni (jó szervezés), ezért egy másik hallgató, Simon gépét kértem kölcsön. Rossz döntés volt: ilyen ócska kerékpáron azt hiszem, még sosem ültem. (Megfigyeltem egyébként, hogy nem fordítanak igazán nagy gondot a kétkerekűjeikre.) Nemcsak a váltója ugrált, hanem a nyereg is teljesen szét volt foszolva, így kilátszott az ülés szivacsa, amit a jó kis hajnali harmat teljesen átjárt, így a nadrág a fenekemen pillanatok alatt átázott. De sebaj, a felfedezés izgalma feledtedte az ilyen apró kényelmetlenségeket.

Először Humlebaekben tettem egy kis kört, majd irány a legközelebb város: Helsingor, ami úgy 10 km-re, azaz egy félóra biciklizésre van. A tengerparton mentem (gondosan kiépített kerékpárutak vezetnek mindenfelé), így alkalmam volt benyomást szerezni a tágabb környékről. Az egész sokban hasonlít a Balaton-partra: a tengerszoros nagyon szűk, átlátni a túlpartra Svédországba, és a víz is egészen szelíd. Szinte végig stégek, strandok és vitorláskikötők vannak a víznél, a parton pedig nyaralók Humlebaekhez hasonló kis településközpontokkal.

Helsingor nagyon hangulatos városka, egy Svédország felé nyúló kis tompa félszigeten helyezkedik el. Leghíresebb látnivalója a Kronborg kastély, ahol a Shakespeare-féle Hamlet játszódik, de ettől függetlenül is nagyon szép. Sajnos mivel a téli szezonban rövid a múzeumok nyitvatartása, és amúgy sem volt sok időm, most nem néztem meg belülről. Majd legközelebb.

A kastélyon kívül van itt hangulatos belváros régi utcákkal, és egy hatalmas, tipikusan északi katedrális hegyes csúcsos toronnyal. Na és persze itt van a hozzám legközelebb eső katolikus templom is. Ezek közül sem tudtam egyikbe sem bemenni.

Nagyjából egy órás nézelődés után hazafelé vettem az irányt. Mivel a nap már lefelé hajlott, lehűlt a levegő, így a hazautat már nem élvezetm annyira biciklin, mint az odautat.

komment

süti beállítások módosítása