HTML

Danmark

Egy magyar kalandozásai Dániában.

Friss topikok

  • LlamaDalai: Gratulálok, hogy eljutottál a gyárba! Nekem is jól esne egy ilyen nap! Nem vagyok irigy :D. (2009.06.30. 17:25) LEGO - egy gyermekkori álom valóra válik
  • Cosinus: Az nem olyan meglepő, hogy a „szlovákokkal sem érez különösebb közösséget”. A csehek általában nem... (2009.06.08. 17:48) Portré: Petra
  • Udenlandsk: Igen, így van. Ahogy Közép-Európát kivéve szinte mindenütt, úgy Dániában is nagyon sok nyelvjárás ... (2009.02.02. 21:14) Dánul tanulok
  • Udenlandsk: Nos, a konzervatív szemléletemet egyelőre nem tudják kikezdeni masszív ostromló hullámok. Inkább é... (2009.01.22. 17:19) Homokozó közepén ülök (??)
  • erikkiz: megnéztem a képeket. Azért a bio-boxeralsó nagyon adja :) (2009.01.18. 15:47) Biofarm a szomszédban

Linkblog

2009.02.10. 17:01 Udenlandsk

Gócpontokról tanulok és ötletelek

Címkék: oktatás krogerup

Ma délelőtt Garba nem csak nekünk, hanem az egész iskolának tartott egy előadást a világ konfliktusgócairól ("hot spots"), ahol nap mint nap emberek halnak meg. Egy háromnegyed óra keretében sorban áttekintettünk őket kontinensenként és rövid magyarázatot kaptunk az okokról, kilátásokról. Igen hasznos kis összefoglaló volt, sajnos nem lehetett hosszabb, mert az itteniek nem nagyon bírják az értelmi megterhelést ;) Ahogy így végignéztük ezeket, megállapítottuk, hogy bármilyen aggasztóak is ezek, ma a világban sokkal kevesebb konfliktus van, mint eddig bármikor (Európában igazi "hot spot" jelenleg nincs is, csak Koszovó és a Kaukázus problémás), és ahol van, ott is nagyságrendekkel kevesebben halnak meg, mint korábbi ellentétek esetén. Azért a világ mégis megyeget előre...

Ezután mi hallgatók tartottunk  prezentációkat különféle témákban; én a LEGO cégről adtam elő. Sok anyagot találtam ezzel kapcsolatban, majd amikor külön írok a legendás játékról, akkor felhasználom itt is ezeket. Viszont támadt egy jó ötletem: szervezek egy gyárlátogatást Billundba, a LEGO központjába (a gyárba, nem a szórakoztató parkba). Megnéztem a holnapot, és van ilyen lehetőség oktatási intézmények számára is, így felkerestem Rikke igazgatónőt az ötlettel. Azon nyomban fel is hívta a vállalatot, és mit hoz a véletlen: az ügyfélkapcsolati felelős gyereke épp a mi hojskole-unkba járt, így készségesen állt rendelkezésünkre. Már csak az időpontot kell egyeztetni vele, és fél napot eltölthetünk a játékgyárban. Ha ezt a blogot befejezem, rögtön írok is neki e-mailt, hogy a részleteket letárgyaljuk.

Egy másik ötletem is támadt még hétvégén: elindítok itt egy tarokk tanfolyamot. Ki is plakátoltam tegnap, kíváncsi vagyok, hány érdeklődő lesz (eddig egy), tartok tőle, hogy az ilyen intellektuális kihívások nem vonzák a diákseregletet, de nem legyenek előítéleteink, nem igaz ;)? Érdekes lesz egy önmagában is nehéz játékot angol nyelven tanítani; egy csomó kifejezésnek (pl. felvevő, XXI-fogás, ütés, elbukás, bemondás) igazából nem is tudom, milyen fordítás felelne meg a legmegfelelőbben. Furcsa lesz a megszokott, igazából csak magyarul létező bemondásokat angolul mondani (four kings? all the three?), de majd csak kialakul valahogy a dolog. Már ha.

Ami kevésbé jó hír, hogy veszélybe került a közös izlandi utunk, mert azt a pénzt, amit erre kértünk, lehet, hogy a Párizs-Róma útra kell felhasználni. Egyáltalán nem örülök a fejleménynek. Még nem biztos a dolog, úgyhogy amíg élek, remélek.

komment

süti beállítások módosítása